~ Auto Buzz ~: PEKEMA RIDERS CLUB DILANCARKAN

Wednesday 29 April 2015

PEKEMA RIDERS CLUB DILANCARKAN



PEKEMA Riders Club Launch

PEKEMA Riders Club telah dilancarkan baru-baru ini dengan matlamat untuk menyatukan semua pemilik motosikal yang membeli motosikal mereka dengan ahli-ahli PEKEMA. Persatuan Pengimpot dan Peniaga Kenderaan Melayu Malaysia atau lebih dikenali sebagai PEKEMA telah menempa kejayaan pertama mereka dengan penubuhan Riders Club ini.

Awie Bikers at PEKEMA Riders Club LaunchPelancaran yang diadakan pada hari Sabtu lepas di Saloma Bistro dan Theatre Restaurant, KL, menjemput pelbagai kelab motosikal lain bersama-sama untuk meraikan pelancaran tersebut. Ini termasuk rakan-rakan kita dari Kelab Ducati Malaysia (DCM), serta kumpulan-kumpulan lain yang terkenal seperti Kumpulan Pemilik Harley-Davidson (HOG) Bahagian Malaysia, dan Tentera Udara Bikers Community. Turut hadir ialah penunggang selebriti Awie dan Fauziah Latiff.

Menerusi penubuhan kelab, PEKEMA berhasrat untuk menyatukan semua pemilik motosikal yang membeli motosikal daripada mereka melalui entiti ahli PEKEMA, tanpa mengira jenama motosikal, model dan jenis. Dilantik sebagai presiden kelab itu adalah Datuk SM Zulkifli SM Amin. Datuk SM Zulkifli juga Pengarah Urusan SMS Auto World Sdn Bhd, pengedar dan pengimport Malaysia motosikal MOTO GUZZI.

Beberapa ahli EXCO peringkat tertinggi daripada PEKEMA turut hadir pada majlis pelancaran itu. Turut hadir bersama Datuk SM Zulkifli dalam majlis tersebut ialah Presiden PEKEMA Datuk Haji Zainuddin Abd. Rahman.

“Kelab ini telah ditubuhkan bukan untuk membayangi kelab motosikal lain yang sedia ada di Malaysia. Sebaliknya, kelab ini akan berfungsi sebagai platform sejagat yang membolehkan semua pengguna untuk terus berinteraksi dengan penjual motosikal mereka yang merupakan ahli PEKEMA, “

Jelas Datuk SM Zulkifli dalam ucapan perasmiannya. Beliau juga menyatakan bahawa sebahagian daripada aktiviti kelab itu selain tunggangan kumpulan akan melibatkan program kebajikan untuk memberi manfaat kepada masyarakat yang memerlukan melalui cabang amal PEKEMA itu sendiri.

Satu majlis menandatangani plak simbolik telah diadakan di atas pentas disaksikan oleh kelab dan kelab banyak ahli yang hadir, di samping ahli-ahli EXCO PEKEMA sendiri, dan sekumpulan wartawan. Tidak lama selepas itu, Datul Zulkifli, bersama Presiden PEKEMA Datuk Haji Zainuddin terus menyampaikan derma dan sumbangan kepada beberapa pertubuhan bukan kerajaan yang layak dan beberapa orang yang memerlukan.

Keahlian adalah terbuka kepada semua penunggang di Malaysia, dengan yuran pembayaran keahlian sekali sahaja sebanyak RM60. Borang pendaftaran dan maklumat lanjut boleh diperolehi melalui laman web rasmi PEKEMA ini.

PEKEMA Exco Riders Club Saloma Scene Pekema Launch DATUK SM Zul PEKEMA

The post PEKEMA RIDERS CLUB DILANCARKAN appeared first on Biker Malaysia.



Gadget Reviews: mamaktalk.com
Car Reviews: automoview.com
Entertainment News: 38today.com
Today's Promotions: freepromotoday.com

Share This: